اخبار پزشکی

  • ۰
  • ۰
  1. سالم‌تر نگه داشتن مفصل‌ها، استخوان‌ها و ماهیچه‌ها، تقویت سیستم دفاعی بدن، داشتن قلبی سالم، کاهش فشارهای عصبی، افسردگی و اضطراب از جمله فواید دیگر ورزش است.


فارس: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که فعالیت بدنی به بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کمک می‌کند.

این تحقیقات همچنین حاکی است که حضور دانش آموزان در ورزشگاه‌ها خارج از ساعات درسی انگیزه آنها برای آموختن را افزایش و به پویایی حافظه کمک می‌کند.

پژوهشگران دانشگاه وریجی شهر آمستردام هلند در این تحقیقات حدود 12 هزار دانش آموز شش تا 18 ساله را مورد چند آزمایش قرار دادند که نتایج آنها نشان داد ارتباط قوی بین ورزش کردن و افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شرکت کننده در این تحقیقات وجود داشت.

پژوهشگران گفتند که تمرین های ورزشی به افزایش خونرسانی و اکسیژن به مغز کمک می کند؛ امری که قدرت تفکر دانش آموزان را افزایش داده و به آنها برای جلوگیری از اضطراب و نگرانی هنگام دریافت اطلاعات و بهبود خلق و خوی کمک می‌کند.

سالم‌تر نگه داشتن مفصل‌ها، استخوان‌ها و ماهیچه‌ها، تقویت سیستم دفاعی بدن، داشتن قلبی سالم، کاهش فشارهای عصبی، افسردگی و اضطراب از جمله فواید دیگر ورزش است.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های سرطانی و بیماری دیابت غیر ارثی، کاستن از سطح کلسترول خون، بالا بردن اعتماد به نفس بالا و سوزاندن چربی ها از فواید دیگر ورزش به شمار می‌رود.

  • ۹۶/۰۶/۲۱
  • مجید مجیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی