اخبار پزشکی

  • ۰
  • ۰

همچنین می‌توانید از انواع مربا و مارمالاد برای میان نان رولت استفاده کنید. برای تزئین رولت می‌توانید از پودر قند، خامه، میوه و گل‌های طبیعی یا گل‌های دست ساخته خود از خمیر مارسیپان، فوندانت و خمیر شکلاتی بهره بگیرد و به جلوه‌ی کارتان بیفزائید. در پایان ضمن آرزوی موفقیت و سرافرازی برای تک‌تک شما همراهان صمیمی و همیشگی امیدواریم که مطالب آمده در این صفحه مورد توجه و پسندتان قرار بگیرد و سودمند واقع شود.



رولت یکی از شیرینی‌های پرطرفدار و بسیار خوشمزه‌ای است که به دلیل تنوع بسیارش می‌تواند به مصرف دسر نیز برسد. به طور مثال برای تهیه‌ی شارلوت می‌توانیم از نان رولت نیز، استفاده کنیم و دسرهایی از این قبیل را آماده نمائیم. به همین دلیل و با توجه به کاربرد فراوان نان رولت، بر آن شدیم تا در مبحث جدید کلاس شیرینی‌پزی و در پی درخواست‌های مکرر شما خوانندگان پر مهر و گرامی به موضوع چگونگی تهیه‌ی رولت و انواع آن بپردازیم. امیدواریم که مطالب آمده در این صفحه بتواند پاسخگوی سوالات شما در این زمینه باشد و مشکلات موجود در تهیه‌ی رولت را مرتفع سازد. از جمله نکات بسیار مهمی که می‌باید برای فراهم کردن رولت در نظر گرفته شود، دمای فر (تاون) است. معمولاً نان رولت در دمای بسیار بالا و در مدت زمان کوتاه می‌پزد و چنانچه مدت زمان پخت آن طولانی شود، نان خشک می‌شود و دیگر قابل پیچیدن نخواهد بود! بنابراین قبل از اینکه دست به کار تهیه‌ی رولت شوید، فر را با دمای 220 درجه‌ی سانتیگراد، گرم کنید. اگر در دستور کارتان به جدا نمودن زرده‌های تخم‌مرغ از سفیده‌های آن اشاره شده باشد، دقت کنید تا چیزی از زرده‌ها وارد سفیده‌های تخم‌مرغ نشود. زیرا همانطور که می‌دانید، سفیده‌ی تخم‌مرغ بخشی از تخم‌مرغ است که فاقد هرگونه چربی است و چنانچه حتی ذره‌ای از زرده که دارای چربی است، وارد سفیده شود، سفیده هنگام هم زدن پف نمی‌کند و نان رولت کیفیتش را از دست می‌دهد. از دیگر نکات کلیدی و قابل توجه در فراهم کردن نان رولت، نحوه‌ی هم‌زدن مایه‌ی آن است. مایه‌ی رولت را می‌باید به صورت دورانی و به گونه‌ای که حجم آن از بین نرود، مخلوط کنیم در عین حال که داشتن سرعت عمل نیز اهمیت بسیار زیادی نتیجه نهائی کارخواهد داشت. برای به دست آوردن مهارت و کسب نتیجه‌ی بهتر، تمرین و ممارست در انجام کار بسیار حائز اهمیت خواهد بود. همچنین هنگامی که مایه‌ی رولت را روی کاغذ، در سینی پهن و صاف می‌کنید، دقت داشته باشید که مایه در همه‌جا به طور صاف و یکسان پهن و صاف شود. زیرا اگر قسمتی از مایه ضخیم‌تر و قسمت دیگر نازک‌تر، باشد، نان رولت به طور یکنواخت نمی‌پزد و در بعضی از قسمت‌ها خشک می‌شود. بهتر است پس از خارج نمودن نان رولت از فر، رویش را با سینی دیگری بپوشانید تا در اثر عرق کردن و مرطوب شدن محیط، نان رولت خشک نشود و بتوانید به راحتی آن را بپیچید. در نظر داشته باشید که پس از مالیدن خامه، مربا و انواع کرم، روی نان رولت، حتماً آن را چند ساعت در یخچال نگه دارید تا به اصطلاح رولت جا بیفتد، به راحتی برش بخورد و آماده‌ی پذیرائی شود. چنانچه بخواهید نان رولت را شکلاتی کنید، کافی است 2 قاشق سوپخوری از مقدار آرد کم کنید و به جایش پودر کاکائو بیفزائید. هنگام استفاده از پودر کاکائو، نمک را فراموش نکنید، زیرا افزودن یک پینچ نمک به کاکائو موجب می‌شود تا طعم آن را بهتر و غالب‌تر احساس کنیم! برش دادن رولت و اندازه‌ی قطر آن کاملاً سلیقه‌ای و به دلخواه شماست. می‌توانید با برش دادن رولت به شکل‌های گوناگون و با استفاده از کرم‌ها و میوه‌های مختلف تنوع و زیبائی این شیرینی یا دسر را دو چندان کنید. گفتنی است که شیرینی رولت در زیرمجموعه‌ی شیرینی‌های ظریف و سبک قرار دارد که میل کردن آن همراه با یک فنجان چای و یا قهوه بسیار مطلوب و لذت‌بخش خواهد بود. در اینجا روش تهیه‌ی یکی از انواع نان رولت از نظرتان می‌گذرد. ابتدا فر را با دمای 220 درجه‌ی سانتیگراد، گرم کنید و سینی مخصوص شیرینی‌پزی را به اندازه‌ی
25× 35 سانتیمتر، پس از چرب کردن، با کاغذ روغنی بپوشانید تا هنگام صاف کردن مایه‌ی رولت روی کاغذ، کاغذ حرکت نکند و مزاحم کارتان نشود! آن‌گاه 4 عدد تخم‌مرغ بردارید، زرده‌ها و سفیده‌ها را از هم جدا کنید و زرده‌های تخم‌مرغ را همراه با 80 گرم شکر و یک‌چهارم قاشق چایخوری وانیلین، با همزن برقی بزنید تا کمر‌نگ و غلیظ شود. سپس سفیده‌های تخم‌مرغ را در کاسه‌ی دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد و به تدریج 20 گرم شکر به آن بیفزائید. حالا زرده‌ها و سفیده‌های زده شده را به آرامی و به کمک لیسک با هم مخلوط کنید و بعد 100 گرم آرد الک‌کرده را به آن بیفزائید. دقت کنید مخلوط کردن آرد با مایه به شکل دورانی باشد تا حجم مایه‌ی رولت از بین نرود! اکنون مایه‌ی به دست آمده را در سینی بریزید، رویش را صاف کنید و به مدت تقریبی 10 دقیقه در فر بپزید. پس از خارج کردن آن از فر، یک سینی رویش بگذارید تا خشک نشود. بعد نان را از سینی درآورید و روی کاغذ روغنی قرار دهید. اینک کاغذ پشت نان را جدا کنید و آن را رول نمائید تا رولت شکل مناسبی داشته باشد. همین که نان کاملاً خنک شد، آن را باز کنید و خامه‌ی فرم گرفته یا کرم دلخواه‌تان را رویش بمالید و دوباره نان را بپیچید.
همچنین می‌توانید از انواع مربا و مارمالاد برای میان نان رولت استفاده کنید. برای تزئین رولت می‌توانید از پودر قند، خامه، میوه و گل‌های طبیعی یا گل‌های دست ساخته خود از خمیر مارسیپان، فوندانت و خمیر شکلاتی بهره بگیرد و به جلوه‌ی کارتان بیفزائید. در پایان ضمن آرزوی موفقیت و سرافرازی برای تک‌تک شما همراهان صمیمی و همیشگی امیدواریم که مطالب آمده در این صفحه مورد توجه و پسندتان قرار بگیرد و سودمند واقع شود.

  • ۹۶/۰۴/۰۶
  • مجید مجیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی